Home » Kundtjänst

Kundsupport

Apix kundsupport hanterar era ärenden snabbt och smidigt, antingen via telefon eller email.

Apix kundtjänst

Apix kundservice betjänar vardagar kl. 9–17. Du når oss per telefon kl. 9–15.

På Apix vill vi erbjuda den bästa kundservicen inom vår bransch. Vi övervakar ständigt utgående och inkommande trafik och hanterar problem om sådana uppstår. Vi korrigerar även eventuella problem åt våra kunder innan våra kunder ens märker dem.

Se vanliga frågor

  • Kan man skicka och ta emot PEPPOL-fakturor via Apix?

    Ja. Med Apix kan man såväl ta emot som skicka e-fakturor via PEPPOL. Med Apix får ni en partner som säkrar er tillgång till de olika nätverk som finns, och de som eventuellt kommer komma i framtiden.

  • Kan man skicka och ta emot Svefaktura via Apix?

    Ja. Med Apix får ni en partner som säkrar er tillgång till de olika nätverk som finns, och de som eventuellt kommer komma i framtiden.

  • Kan man skicka pappers- eller PDF-fakturor via Apix?

    Ja. Självklart kan vi se till att fakturna skickas som papper eller som PDF i de fall där det behövs, och om era leverantörer inte ännu kan skicka e-fakturor, kan vi hjälpa er med dem också. Alla era fakturor kan smidigt hanteras på samma sätt i ert system, vi hanterar resten.

  • Kan man ta emot pappers- eller PDF-fakturor via Apix?

    Ja. Alla era fakturor kan smidigt hanteras på samma sätt i ert system, vi hanterar resten.

  • Kan man se vilka som kan ta emot e-fakturor via er API?

    Ja. Om mottagaren finns i PEPPOL-nätverket, eller i vår egen databas för mottagare, kan man på förhand via vår API söka på dem. Vår databas innehåller även mottagare hos andra operatörer.

  • Hanterar ni B2C-fakturor?

    Ja. Apix skickar alla fakturor oavsett om era kunder är företag eller privatpersoner.

  • Hur lång tid tar uppsättningen?

    En integration mot Apix tjänst är enkel. I bästa fall tar det bara några dagar, men eftersom det ofta är tredjepartstjänster inblandade från våra kunders sida, brukar vi räkna med att det tar ca 4-6 veckor att komma igång.

  • Vem äger Apix?

    Apix Messaging AB ägs till 100% av finländska Apix Messaging Oy, som i sin tur till 100% ägs av Accountor Group Oy.

  • Kan vilket företag som helst använda Apix tjänster?

    Apix har alla möjliga sorters kunder, från de allra minsta till stora korporationer. Vi hanterar fakturor för kunder till affärssystem som är våra partners, men även för kunder som vill ha en skräddarsydd fakturalösning.

  • Vilken plattform använder Apix?

    Apix har en helt egenutvecklad plattform, och vi är därför inte beroende av någon annan för vår utveckling.

  • Vilka uppsättnings- och månadskostnader har Apix?

    Vi har inga uppsättnings- och månadskostnader för e-fakturor mellan företag. Vi tar endast betalt för de fakturor som skickas via oss. För EDI och fakturor till internetbanken tillkommer vissa, låga avgifter.

  • Hur många system har ni samarbete med?

    I dagsläget har vi integration mot ca 80 olika affärssystem i Norden. Listan växer ständigt.

Frågor från systemutvecklare

  • Kan vi lägga till våra kunder på egen hand?

    Ja. Via vår API kan ni lägga till nya användare utan Apix inblandning.

  • Kan våra systemanvändare kontakta er Servicedesk?

    Ja, det går bra. Beroende på om ni vill att Apix ska fungera som 1st line eller 2nd line support, sätter vi gemensamt upp en modell som passar just er.

  • Vem tar betalt av slutanvändaren?

    Apix har två modeller: Virtual Operator eller Reseller. Virtual Operator betyder att ni som systemleverantör har avtal med era kunder, och Apix fungerar som underleverantör. Reseller-modellen innebär att Apix sluter avtal med era kunder för de tjänster vi levererar till dem.

  • Kan man söka e-fakturamottagare via Apix REST-API?

    Ja, det kan man göra. Apix för ett eget register, där en stor del av alla e-fakturamottagare i Sverige kan finnas.